La Nostra
societat es bombardejada diàriament pels medis de comunicació visual, els
anuncis a la televisió que emeten ambas parts, lo visual i lo auditiu, als
ordinadors, la música, etc. L'educador/ra pot aprofitar aquests recursos per
fer les classes més atractives. Moltes vegades utilitzant els medis
audiovisuals els educadors/es podem transmetre la mateixa informació que sense
aquests recursos i la percepció dels alumnes serà diferent.
El proces d'ensenyament-
aprenentatge s'aconsegueix més fàcilment, ja que motives als discents amb coses
novedosses que ells estan disposats a desenvolupar. Les imatges permeten un
aprenentatge més significatiu, un vocabulari que es més fàcil que aprenguin si
ho relacionen amb una imatge, una definició la poden aprendre si una imatge els
transporta aquest moment en el que el van aprendre.
El problema dels
mitjans de comunicació es un problema d' interrelació que ha d'encarar la
societat en concret l educativa, ja que en el món en que vivim prima la cultura
de la imatge.
La major part de
les comunicacions que rebem són imatges, per tant es molt important conèixer, interpretar-la,
desmitificar-la, fabricar-la i desemmascarar-la la imatge.
Això suposa un
esforç que tots/es els que tenim que veure amb el món de l'educació hem de fer.
Hem d'aconseguir donar eines per preparar als nostres discents per enfrontar-se
amb la imatge, perquè no siguin persones fàcils de manipular.
Si unim lo visual
i lo verbal, hi ham més possibilitats de que els nostres discents processin
millor la informació i que a més aprenguin a ser autònoms per a un futur en el
que necessiten analitzar imatges, i sobre tot treballar amb elles, dissenyar-les
i utilitzar-les a l'aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario