Amb l'ajuda de l'editor de
so Audacity, els alumnes de 4rt d'ESO preparen i desenvolupen en grups col·laboratius
una llegenda de Bécquer llegida prèviament. A més creen un Blog, Bécquer en
versió radiofònica, on pengen els textos i versions sonores.
En aquest blog d'un institut de Barcelona es
pot llegir i escoltar "las leyendas de Becquer". L'experiència
educativa de creació d'un programa radiofònic es mostra en aquesta presentació
de SlideShare.
Aquesta experiència es un exemple de bones
pràctiques, ja que els discent fan un ús de les TIC innovador i creatiu que
trenca amb els models més reproductius perquè es promou un aprenentatge
significatiu i a sobre té repercussió fora de l'escola.
Penso que introdueix les tecnologies a l'aula
amb una finalitat reflexiva i per tant integra le TIC al currículum i es
transformadora. Com a educadors/es socials ens hem d'atrevir a innovar a
promoure les Tic i a utilitzar-les com a recurs pera aconseguir de manera més
innovadores les nostres fites.
Quizás estaría bien explicar un poco más porqué te parece una experiencia innovadora, por ejemplo, por qué el aprendizaje que promueve es creativo, qué papel tienen las tecnologías...
ResponderEliminar